Baix Montseny Salut

Una atenció sanitària integral de tracte proper, de confiança i amb la màxima qualitat i confortabilitat

Stop a la migranya

Gran part de la població pateix migranya. Aquest tipus de malaltia pot ser incapacitant i durant les crisis fortes impedeix de fer una vida normal.

A continuació us deixem mètodes per aprendre prevenir la migranya.

CONTROLAR ELS FACTORS DESENCADENANTS COMUNS

  • Evita tenir el nivell de sucre a la sang baix. La hipoglucèmia es produeix per la falta de nutrients o per menjar massa carbohidrats refinats, com poden ser el sucre o el pa blanc. Fes una dieta variada i no et saltis cap menjar al llarg del dia.
  • Evita els aliments amb nitrits i amb tiramina. La tiramina pot alliberar en el cervell una substància anomenada noradrenalina, la qual pot ser causant de mals de cap. Alguns aliments que porten aquests compostos són: les albergínies, les salsitxes de porc, el sucre, el pernil, el formatge curat, els espinacs, el vi negre, la cervesa, la xocolata i algunes fruites (plàtans, prunes, tomàquets, fruites cítriques).
  • És recomanable estar hidratat. Un dels principals desencadenants de les migranyes és la deshidratació.
  • Evita certs tipus de llum. Si desitges prevenir la migranya has d’evitar les llums brillants.
  • Redueix l’exposició als estímuls intensos. A causa de les llums brillants intermitents també es desencadenen les migranyes. És recomanable que els dies de molt sol a l’estiu i els dies molt clars a l’hivern utilitzis ulleres de sol.
  • Evita sempre que puguis l’exposició a sorolls forts. Les migranyes es poden desencadenar si estem exposats a sorolls molt forts continus.
  • Tingues en compte els canvis climàtics. Els canvis climàtics associats a la pressió baromètrica poden desencadenar migranya.

CANVIA D’ESTIL DE VIDA

  • Consumeix aliments que et protegeixin de la migranya. Fes una dieta equilibrada rica en vitamina B, la qual ajuda a prevenir les migranyes. Consumeix aliments rics en magnesi com els fruits secs (ametlles i anacards), germen de blat, alvocat, soja, xocolata negra, iogurt, verdures de fulles verdes.
  • Deixa de fumar. El consum de tabac també pot provocar migranya. Un estudi ha demostrat que es poden desencadenar migranyes fumant més de 5 cigarrets al dia.
  • Evita la cafeïna. Amb el consum de cafeïna hi ha controvèrsies, alguns pacients afirmen que la ingesta de cafeïna els pot provocar migranyes i d’altres diuen que els hi resulta útil. Procura reduir la ingesta de cafeïna gradualment perquè una abstinència fortuïta també pot desencadenar migranyes.
  • Dorm més i estableix un horari. La falta de son, l’insomni i un horari irregular augmenten la possibilitat de patir migranyes. Les migranyes també apareixen quan dorms més del que és habitual, pateixes descompensacions horàries o canvies de torns de treball.
  • Redueix el consum d’alcohol. Si pateixes migranyes, la ingesta d’alcohol pot provocar-te mal de cap, nàusees i altres símptomes de la migranya durant dies.
  • Controla o evita l’estrès. Les migranyes poden empitjorar a causa de les tensions musculars i de l’augment de la dilatació dels vasos sanguinis. És bo realitzar exercicis de relaxació, ioga, tècniques de respiració, etc.
  • Fes exercici amb freqüència. Practicar exercici constant pot reduir les crisis de migranya.
  • Utilitza un humidificador. Els ambients secs poden augmentar les possibilitats de patir migranya.

A vegades tot i fer una bona prevenció, s’ha d’anar al neuròleg per elaborar un pla de control, on incloure si cal alguna medicació, si les migranyes persisteixen.

Consells recents: