Baix Montseny Salut

Una atenció sanitària integral de tracte proper, de confiança i amb la màxima qualitat i confortabilitat

Pren el sol de forma saludable

Ara que s’acosta l’estiu convé prendre el sol de forma saludable per la nostra pell. Cal que tinguem especial cura de les zones més sensibles com són el coll i l’escot, la cara i les orelles i tot el cap. Hem de mirar d’evitar l’exposició al sol del migdia a les 4 de la tarda perquè és quan les radiacions solars són molt més fortes o extremar la protecció.

Abans de prendre el sol convé:

  • Abans de prendre el sol no podem utilitzar colònies o desodorants que continguin alcohol per evitar que apareguin taques a la pell.
  • Hem d’escollir una crema de protecció alta FPS 30 o molt alta PFS 50+ amb filtre químic per als majors de 2 anys i amb filtre físic per als menors. Es recomana canviar aquests productes cada any, perquè el pas del temps i el sotmetiment a altes temperatures disminueixen la seva eficàcia protectora. Hem de tenir especial cura de les cicatrius de les ferides quirúrgiques recents, perquè tot i que estiguin tapades sota el banyador, les radiacions socials n’atravessen el teixit i cal que estiguin protegides per un factor 50+.
  • Cal portar un barret per cobrir el cap, evitar l’exposició directe del cabell mullat, utilitzar ulleres de sol homologades per a protegir els ulls i barres de protecció labial.
  • Uns 30 minuts abans de l’exposició hem d’aplicar el protector amb la pell seca, per a que aquesta tingui temps d’absorbir-lo.
  • Cal beure força líquid abans, durant i després de l’exposició.

Després de prendre el sol és molt important seguir tenint cura de la pell. Ens hem de dutxar amb sabons sense tensioactius o perfums i hem de tenir especial cura del cabell utilitzant xampus, mascareta o acondicionadors amb filtre solar per compensar la pèrdua de proteïnes, nutrients i brillantor i la deshidratació soferta.

Hem d’utilitzar un after sun per a mantenir el bronzejat i hidratar la pell.

Per prevenir l’envelliment prematur de la pell cal ser molt curosos amb l’alimentació posterior: cal hidratar-se bevent força aigua i menjant fruita, verdura i cereals rics en fibra i antioxidants.

Consells recents: