Baix Montseny Salut

Una atenció sanitària integral de tracte proper, de confiança i amb la màxima qualitat i confortabilitat

Menja sense ansietat

Et ve gana de sobte i no a poc a poc? Tens el caprici de menjar una cosa concreta com xocolata?  No pots reprimir la necessitat de menjar? Menges sense control i després et sents culpable? Si totes les respostes són afirmatives menges per ansietat, és el que acostumem a anomenar “picar”.

La dieta ha de ser sempre equilibrada, lleugera, adequada i saludable. El cervell ens envia una sensació de satisfacció quan percep que ja s’ha menjat prou. Tres hores després de la ingesta, l’estómac es buida i envia al cervell la sensació de gana. Prendre un petit refrigeri a mig matí o a la tarda en forma de rutina saludable ens permetrà controlar els atacs de gana compulsiva i picar fora d’hores.

És recomanable esmorzar per evitar una baixada del nivell de glucosa. Podem esmorzar una fruita, una ració de cereals integrals i una d’un aliment proteic.

Un altre moment que ens ve de gust menjar aliments rics en greixos i sucres és a voltants de les set de la tarda. Us donem alguns consells pràctics:

  • Estem exposats als estímuls d’un entorn ple de publicitat. Els anuncis tracten d’estimular zones del cervell determinades oferint-nos recompenses i reviurem aquesta sensació al moment de comprar. Pren-ne consciència a la botiga.
  • Tingues el rebost ple de fruits com maduixes o plàtans en comptes de brioixeria industrial.
  • Una bona manera d’enganyar l’estómac i el cervell és bevent més líquids com aigua, caldos sense greixos, infusions o batuts casolans amb fruita i verdura.
  • Aprèn a cuinar i menjar els productes naturals i oblida els productes industrials amb sucres saturats i sals. Més val recórrer a coccions curtes per a reeducar el paladar i desacostumar-lo als sabors químics.
  • També és recomanable substituir el cafè i el te per infusions de til·la, passionera o valeriana. Així reduirem el cortisol que és l’hormona de l’estrès.
  • Hem de reduir el consum d’edulcorants. El sucre engreixa i és addictiu.

Hem de menjar aliments que cuidin la nostra flora intestinal. La microbiota produeix substàncies que utilitzen les neurones per comunicar-se i regular el nostre estat d’ànim. Entre cervell i microbiota s’intercanvien missatges i s’influeixen mútuament. La microbiota alterada pot produir ansietat. Aliments com les escarxofes, el porro, els cogombres, les verdures, el quefir, el xucrut, l’all, el miso, les verdures o les fruites tenen cura de la microbiota.

És recomanable rebre tractament amb una experta en dietètica i es poden realitzar tractaments alternatius per reduir l’ansietat com pot ser l’acupuntura.

Consells recents: